Reprezentant stolicy Wielkopolski na szóstym szczeblu rozgrywkowym zgłosił poważny akces do zdobycia miejskich deptaków obecnie zdominowanych przez koszulki Lecha. W swoim szesnastym roku istnienia FC Poznań wypuścił niebiesko-czarne stroje domowe, których kolorystyka jest nawiązaniem do pierwszych dni istnienia zespołu.
„Od pomysłu rzuconego pół-żartem, pół-serio, przez szukanie sponsora, godziny spędzone nad projektowaniem, dogadywaniem go z producentem, tygodnie poprawek, produkcję, cały dzień na planie filmowym i organizowanie promocji, aż po debiut z Polonią Poznań w nowych, seksownych strojach wracających do naszego historycznego Blue&Black”.
Za wzór kolorystycznego powrotu do korzeni odpowiada Tomasz „Stolar” Stolarczyk – grafik, model na sesji zdjęciowej trykotu i jednocześnie zawodnik wybrany w głosowaniu kibiców poznańskiego klubu jako „największy postęp w rundzie jesiennej 2020/21”. Produkcji całości podjął się niekojarzony jeszcze z dużymi markami piłkarskimi Proton. Najwyżej sklasyfikowanym klubem w portfolio producenta jest Suchary Suchy Las z wielkopolskiej okręgówki.
Koszulka trafiła do sprzedaży poprzez social media w dwóch konfiguracjach: wersji meczowej i lifestylelowej bez sponsorów i nazwiska na plecach. Komplet uzupełnia jeszcze osobny model bramkarski z długimi lub krótkimi rękawami.
Zespół po raz pierwszy nowe stroje pokazał 18 października podczas domowego spotkania z Polonią Poznań w ramach 10. kolejki trzeciej grupy A-klasy wielkopolskiej.
Całość promuje nieczęsty ruch nawet w wyższych ligach – klip nakręcony w studio telewizyjnym.