Portal Piłki Modnej jako pierwszy zajrzał na boiska Niższych Lig wyłącznie w poszukiwaniu logotypów na klubowych trykotach. Początkowym adresem „Koszulkowego raportu” została 4. liga w Małopolsce, by następnie przenieść się do Wielkopolski. W kolejnym odcinku zaglądamy na czwartoligowe boiska Warmii i Mazur krótko po rozpoczęciu sezonu 24/25.
W porównaniu do poprzednio przejrzanych regionów, liga w północnej Polsce nie posiada wyraźnie dominującej marki. Na czele jest amerykański gigant, ale o dwóch przedstawicieli mniej mają cztery inne brandy. Wśród nich jest nawet włoska Errera, coraz rzadziej widziana w Niższych Ligach. Ciekawostką jest też obecność innego brandu z kraju Interu i Juventusu, czyli Kappy na rezerwach Olimpii Elbląg, ale w takich samych trykotach (chociaż z innym obrandowaniem) biega główna drużyna w 2. lidze. Grająca w tym samym mieście Concordia ma na sobie Adidasa.
Zwraca też uwagę brak na trykotach logotypów mniejszych firm z branży sportwear. Rodzimych producentów reprezentują Zina, Keeza oraz R-Gol, jednak to od dawna ogólnopolskie marki. Ostatnia z nich, działając jako duży sklep internetowy, coraz śmielej wchodzi w dystrybucję trykotów pod własnym szyldem.
Poprzedni sezon zakończył się awansem Jomy razem z Polonią Lidzbarkiem Warmińskim do 3. ligi. W obecnym sezonie po 5. kolejkach z kompletem punktów prowadzi beniaminek Start Nidzica, który gra z logotypem niemieckiego gigant.
Pełne zestawienie klubów i producentów
- Nike
Tęcza Biskupiec, DKS Dobre Miasto, Mazur Ełk, Sokół Ostróda
- Adidas
Concordia Elbląg, Start Nidzica
- Zina
Jeziorak Iława, Mamry Giżycko
- Keeza
Mrągowia Mrągowo, Stomil II Olsztyn
- Errera
Rominta Gołdap, Pisa Barczewo
- Joma
Znicza Biała Piska
- Jako
Granica Kętrzyn
- Kappa
Olimpia II Elbląg
- R-Gol
Olimpia Olsztynek