Jak się ubiera 4. liga na Warmii i Mazurach?

Portal Piłki Modnej  jako pierwszy zajrzał na boiska Niższych Lig wyłącznie w poszukiwaniu logotypów na klubowych trykotach. Początkowym adresem „Koszulkowego raportu” została 4. liga w Małopolsce, by następnie przenieść się do Wielkopolski. W kolejnym odcinku zaglądamy na czwartoligowe boiska Warmii i Mazur krótko po rozpoczęciu sezonu 24/25.

W porównaniu do poprzednio przejrzanych regionów, liga w północnej Polsce nie posiada wyraźnie dominującej marki. Na czele jest amerykański gigant, ale o dwóch przedstawicieli mniej mają cztery inne brandy. Wśród nich jest nawet włoska Errera, coraz rzadziej widziana w Niższych Ligach. Ciekawostką jest też obecność innego brandu z kraju Interu i Juventusu, czyli Kappy na rezerwach Olimpii Elbląg, ale w takich samych trykotach (chociaż z innym obrandowaniem) biega główna drużyna w 2. lidze. Grająca w tym samym mieście Concordia ma na sobie Adidasa.

Zwraca też uwagę brak na trykotach logotypów mniejszych firm z branży sportwear. Rodzimych producentów reprezentują Zina, Keeza oraz R-Gol, jednak to od dawna ogólnopolskie marki. Ostatnia z nich, działając jako duży sklep internetowy, coraz śmielej wchodzi w dystrybucję trykotów pod własnym szyldem.

Poprzedni sezon zakończył się awansem Jomy razem z Polonią Lidzbarkiem Warmińskim do 3. ligi. W obecnym sezonie po 5. kolejkach z kompletem punktów prowadzi beniaminek Start Nidzica, który gra z logotypem niemieckiego gigant.

Pełne zestawienie klubów i producentów

  • Nike

Tęcza Biskupiec, DKS Dobre Miasto, Mazur Ełk, Sokół Ostróda

  • Adidas

Concordia Elbląg, Start Nidzica

  • Zina

Jeziorak Iława, Mamry Giżycko

  • Keeza

Mrągowia Mrągowo, Stomil II Olsztyn

  • Errera

Rominta Gołdap, Pisa Barczewo

  • Joma

Znicza Biała Piska

  • Jako

Granica Kętrzyn

  • Kappa

Olimpia II Elbląg

  • R-Gol

Olimpia Olsztynek