Portal Piłki Modnej w serii tekstów „Koszulkowy Raport” jako pierwszy zajrzał na boiska Niższych Lig wyłącznie w poszukiwaniu logotypów na klubowych trykotach. Początkowym adresem została 4. liga w Małopolsce, która latem 2022 roku została przeorganizowana, stając się pełnoprawnymi rozgrywkami wojewódzkimi bez podziału na geografię.
W drugim odcinku przenosimy się do Wielkopolski. Przy pomocy twórcy twitterowego profilu „Wielkopolski Futbol” udało się zebrać komplet marek, które „grają” na czwartym szczeblu drugiego pod względem powierzchni województwa w Polsce.
Krajobraz logotypów mocno się różni od zestawienia z poprzedniego odcinka. Zwraca uwagę nieobecność największych firm odzieżowych – adidas i Nike posiadają tylko po jednym reprezentancie klubowym. W kolejnym sezonie potencjalnym scenariuszem jest nawet całkowity ich brak w lidze. Mieszko Gniezno zachował po rundzie jesiennej szansę na awans. SKP Słupca z kolei okupuje ostatnie miejsce w tabeli.
Liderem pod względem ubierania klubów jest włoski Macron. W jego portfolio znajduje się połowa górnej tabeli jak i broniący się przed spadkiem Kościan. Włochów należy docenić także za walory estetyczne – ich modele w Stęszewie i Kórniku wydają się wyróżniać na tle templatek rywali.
Miejsce na wielkopolskim rynku koszulkowym odnaleźli też lokalni producenci odzieży sportowej, niekojarzeni z rozgrywkami w innych województwach. Bodo, które ubiera głównego kandydata do 3. ligi, to odzież sportowa stworzona przez lokalny sklep sportowy Bodo Professional ze Swarzędza. W Lesznie z kolei miejscowe EX’S Sport namówiło Polonię, by w strojach jubileuszowych z okazji 110-lecia zrezygnować z adidasa.
Inna warta uwagi zmiana dostawcy miała miejsce w Wrześni. Victoria na początku sezonu grała w jubileuszowych (90-lecie) strojach rzadkiej w Polsce Kappy, jednak w trakcie rundy zawodnicy zaczęli ubierać się w Masitę.
W niektórych klubach (np. LKS Gołuchów, Centra, SKP Słupca) logotyp nie miał znaczenia – jesienią decydowano się na komplety różnych producentów.
Pełne zestawienie klubów i producentów
- Nielba Wągrowiec (18 meczów rundy jesiennej – Bodo)
- Noteć Czarnków (18 – Zina)
- Centra Ostrów Wielkopolski (7 – Macron, 7 – Zina, 4 – Keeza)
- Mieszko Gniezno (18 – adidas)
- Lipno Stęszew (18 – Macron)
- Iskra Szydłowo (18 – Macron)
- Kotwica Kórnik (18 – Macron)
- Victoria Września (12 – Masita, 4 – Kappa, 2 – Zina)
- Korona Piaski (16 – Macron, 2 – Joma)
- LKS Gołuchów (11- Joma, 7 – Keeza)
- Tarnovia Tarnowo Podgórne (18 – Zina)
- Victoria Skarszew (17 – Keeza, 1 – Zina))
- Huragan Pobiedziska (18 – Joma)
- Warta Międzychód (18 – Keeza)
- Obra Kościan (18 – Macron)
- Polonia 1908 Marcinki Kępno (18 – Zina)
- Polonia 1912 Leszno (12 – EX’S Sport, 6 – adidas)
- SKP Słupca (6- Nike, 6 – Bodo, 4 – Joma, 2 – Zina)