Duże marki odzieżowe skrupulatnie podliczają swoją obecność podczas największych wydarzeń sportowych. Stąd wiemy, że Nike ubiera sześciu ćwierćfinalistów na mundialu w Katarze. Taka sytuacja w kontekście jednej firmy nie miała miejsca przez ostatnie 7 Mistrzostw Świata. Prestiżową statystyką w portfolio jest także liczba ubieranych klubów w najwyższych ligach krajowych. Przykład z polskich boisk: najczęściej wybieranym dostawcą sprzętu w Ekstraklasie jest polski 4F oraz niemiecki adidas – ich logotypy posiada łącznie 8 ekip. Kontrakty z większymi graczami, często ekskluzywne i na wyłączność, poza aspektem wizerunkowym, mają za zadanie pociągnąć sprzedaż katalogówek wśród Niższych Lig i amatorów. Tam jednak dobrze radzą sobie producenci nieznani przeciętnemu widzowi transmisji telewizyjnych.
Jakie marki grają w małopolskiej 4. lidze?
Portal Piłki Modnej w serii tekstów „Koszulkowy Raport” jako pierwszy zajrzał na boiska Niższych Lig wyłącznie w poszukiwaniu logotypów na klubowych trykotach. Początkowym adresem została 4. liga w Małopolsce, która latem 2022 roku została przeorganizowana, stając się pełnoprawnymi rozgrywkami wojewódzkimi bez podziału na geografię.
Może zaskakiwać, że w lidze, która w nazwie posiada markę odzieży sportowej, tylko jeden klub występuje w trykotach Jako. Radziszowianka Radziszów nie jest jednak „wymarzonym” reprezentantem – klub po rundzie jesiennej zajmuje trzecie miejsce od końca. Jednego przedstawiciela ma także sponsor tytularny ligi w latach 2020-22. Logo Keeza obecne jest na zawodnikach Okocimski KS Brzesko.
Dwie największe marki świata można odnaleźć w prawie połowie klubów ligowej stawki. adidas zakładają nie tylko liderzy z Jaśkowic, ale też najrzadziej punktująca w rozgrywkach Kalwarianka, która wybrała niemieckiego producenta do drugiego kompletu, chociaż za „domówki” odpowiada rzeszowskie Cutline. Drugie w stawce rezerwy Niecieczy grają w kompletach od swoich drugoligowych kolegów. Odróżniają się tylko w kolorystyce sponsorskich logotypów. Podium tabeli zamyka Poprad Muszyna, będąca w portfolio Colo, marki z Kędzierzyna-Koźla, która kojarzy się z Niższymi Ligami. Amerykańskiego giganta z kolei najlepiej reprezentuje obecna na szóstej pozycji Wolania Wola Rzędzińska.
Niespodzianką jest obecność aż na piątym szczeblu ligowym włoskiej Kappa, marki coraz rzadziej widzianej w Polsce. Dla Beskidu Andrychów będzie to już 4 sezon występów.
LKS Jawiszowice, Glinik Gorlice, Słomniczanka Słomniki oraz Kalwarianka Kalwaria Zebrzydowska zdecydowały się na wybór kompletów od dwóch producentów, stąd powtarzanie się na diagramie ich klubowych herbów. Pierwsza z wymienionych drużyn podczas przerwy zimowej zmieniła dostawcę – Joma została zastąpiona przez śląskie Efce, które tym samym zadebiutowało w 4. lidze Małopolski.
Żaden z klubów nie oferuje regularnej sprzedaży koszulek.

Pełne zestawienie klubów i producentów
- adidas
Wiślanie Jaśkowice, Bruk-Bet Termalica II Nieciecza, Unia Oświęcim, Słomniczanka Słomniki, Kalwarianka Kalwaria Zebrzydowska
- Joma
LKS Jawiszowice, Wierchy Rabka Zdrój, Barciczanka Barcice, Lubań Maniowy
- Cutline
Dalin Myślenice, Limanovia Limanowa, Kalwarianka Kalwaria Zebrzydowska
- Nike
Wolania Wola Rzędzińska, Glinik Gorlice, Orzeł Ryczów
- Zina
Słomniczanka Słomniki, Glinik Gorlice
- Kappa
Beskid Andrychów
- Efce
LKS Jawiszowice
- Jako
Radziszowianka Radziszów
- Keeza
Okocimski KS Brzesko
- Colo
Poprad Muszyna
One thought on “Kto gra w czym w małopolskiej 4. lidze?”
Comments are closed.